Blogger Backgrounds
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Sunday, 23 October 2011

jubah zaman sekarang!!huhuhuh






Jubah-jubah yang dipakai mereka sudah hilang faedah dan hikmahnya di sisi Islam. Memang Jubah mereka labuh dan tidak menampakkan warna kulit, tetapi rekaaannya sengaja mengikut potongan badan si pemakai khususnya di bahagian dada dan pinggang. Seolah-olah mereka cuba memasukkan unsur ‘ketat’ dari fesyen kebaya ke dalam fesyen Jubah.
Selain daripada itu, Jubah juga tidak sesuai diperbuat daripada fabrik yang terlalu lembut kerana ia akan melekat di badan. Diburukkan lagi dengan rekaan Jubah yang sendat di bahagian dada, maka akan kelihatanlah bentuk buah dada yang ketara dari luar Jubah. Sekiranya rekaan sesebuah Jubah Muslimah itu direka mengikut lenggok bahagian pinggang, maka di bahagian punggung juga turut akan menjadi sendat. Fabrik Jubah yang terlalu lembut berwarna plain akan menyebabkan bentuk seluar dalam kelihatan dari luar Jubah apabila wanita Islam itu duduk, berdiri dan berjalan. Istighfar !
Tujuan asal Jubah adalah untuk meminimum dan menghalang kesan seksual dari Aurat tubuh wanita ke atas pandangan nafsu syahwat kaum lelaki yang melihat. Tetapi, apa gunanya lagi, jika Jubah pun sudah mula disendat dan di-kebaya-kan akan rekaannya. Apa maknanya Jubah Muslimah sekiranya lelaki boleh terangsang nafsu apabila melihatnya.
Ingatlah, Jubah yang direstui dan diberikan pahala di dalam Islam adalah Jubah Muslimah yang dipakai kerana kesungguhan mahu memelihara Aurat bukannya kerana keseronokan mengikut perkembangan fesyen. Jubah Muslimah yang sebenar mestilahlonggar dan lapang. Maka, rekaan Jubah Muslimah tidak boleh ditempah sendat dan mengikut alur bentuk tubuh wanita.



Monday, 17 October 2011

bersama FORTEEN!!!!

gempak lah wei!!!!!!!












sekian nie je yg dpt aku kongsikan dilaman blog aku untuk kali nie bersama FORTEEN!!!

Saturday, 8 October 2011

teater mari!!!!


Pic teater . . Law pun bnyk rntngan yg mlande sblum teater brlansung 
Namun akhir nye kte smua dpt gak bukti kn yg kte mampu 
Lakukn yg terbaek untuk
Menjayakan teater kita hari nie iaitu 
Pada (8/10/2011) ,,J,, . . .,



                                                           nie ngah bersyair . .. 
                                       malu sebap aku yag mula kn teater tu lu . . .


 Penyair,Burung Dan  Kucing



Group 6 kumpulan 1 dan 2 bergabung meletup!!!!
Mang terbaiklah  Wweeeeiii . . . .. J



Tarian group 2 . . .
Semoga kita semua dapat mempelajari dan memperbaiki 
kesilapan yang lalu dijadikan iktibr kepada kita semua

congratulatoin all.....!!!






Mencorakkan muka nur farhana

(:. .sebelum dan selepas . . :)


Farhana sebelum dan selepas muka ny di ubah suai . . J
Antara banyak2 yang aku make up kn farhana n teh je yg aku tgok agak cntik . . . J

tpi teh tu nti lh aku masukn pic nya aku masuk kn ek . 

.:pSebap ape dorang nie nmpak sgt time kena make up
Sebap dorang nie x pena pakai make up sebelum nie . .
Cantik sgt taw . . . J

Friday, 7 October 2011

awis n ejan yg ucuk:)



Awis n ejan sgt cute nie time2 oke je nie jap2 g gaduh lh tu . . . . .
Dorng nie ngah nk bersyg2 di sbp kn masing2 kurng di beri layanan
Dari mak dye . . bb mak dorng sdang sibuk dlm pantang hahahahahaJ




cls puan raziah



Hahahahaha . . . . . cantik x hasil karyaku n kwn2 ku . . . . eh nape lak erin n zira nie nk ikt2 masuk lak nie eh . . .  tpi ape2 pun cntik r bntuk2 nie  . . .
      
         Hasil karya:
*                                                                                 YayaJ
*                                                                                JijahJ
*                                                                               MasitaJ
*                                                                               InaJ
*                                                                              mama@mira J



my cyunk yg ucuk . . . .


Nie  my cyunk yg ucuk . . . adik kepada awis n ejan nie masuk hari yg ketiga . .  . x sabar nk blik uma nk tgok baby . . . .  x sbr nk jumpe ngn mama huhuhuhuhh . . . rindu sgt kt mamaJ so nantikn kedatangan ku di rumah mu midahJ




Tuesday, 4 October 2011

fwenzzz

yaya adakah insan yang cemerlang dan terbaik...aq suka sangat bila dia masak...sedap sehingga tidak terkata...jijah tau yaya baik sanagt dengan jijah.. iluv u frenz...yaiya bila malam 2..dia suka takutkan jijah..jijah...selalu kena takutkan dengan dia..hihihihi...yaiya bila pergi kelas dia suka pakai baju cantik-cantik..nanti bila hari jadi dia..jijah nak belikan dia sebuah kereta..kalau boleh nak belikan yaya hadiah sebuah kereta ferari....paling-paling bangsat pun kereta bmw...tapi..jijah x suka la belikan dia kereta kancil...erm..,..bile dengar yaiya bergayut dengan emmet...aduh..merdunya suara dia..sampai di sini ajela yang mampu jijah tulis untuk yaiya..sekian luv my fwenz ketat2....yaiya my best frenz.

(yAya punye ker je ek . . . . nie bkn jijah bt taw . . . . . )hahahhah