Blogger Backgrounds
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Wednesday, 13 June 2012

::cEr!tA pEmAdAn dAn pEnSel::

                                              
                                                            :::gambar hiasan sahaja::


Pensel:> saya minta maaf

Pemadam:>  untuk apa?awak tak buat salah pun dengan saya

Pensel:> saya minta maaf disebabkan saya awak cedera.Setiap saya buat silap awak pasti berada di situ untuk membetulkan kesilapan saya.Tapi setiap kali awak memadam kesilapan saya,awak kehilangan sebahagian dari diri awak menjadi semakin kecil.

Pemadam:> itu betul,tapi saya langsung tidak kisah tentangnya kerana saya dibuat untuk membetulkan kesilapan yang awak buat.Walaupun suatu hari nanti saya tahu bahawa saya pasti akan hilang,saya berbangga dengan kerja saya ini.Jadi jangan risau.saya benci melihat awak bersedih. J

Oke pengajaran yang ada dalam cerita ini  ingatlah ibu bapa kita juga boleh diibaratkan sebagai pemadam di atas dan kita pula sebagai pensel.Mereka sentiasa di sisi kita,membetulkan segalah kesilapan yang kita.Kedanga-kadang mereka terluka akan menjadi kecil<tua> dan akhirnya hilang <meninggal dunia> jagalah ibubapa anda dan balas jasa mereka dengan kebaikan.
















                 










0 comments: