Blogger Backgrounds
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Friday, 29 June 2012

::..k!sAh dUa rEmAjA..::

setiap orang pasti tidak lari dari melakukan kesilapan tidak kira dari mana ia datang..x kira kaya atau pun miskin..pasti ada saja kesilapan yang kita lakukan sama ada sedar ataupun tidak..dan kekadang ada jua kesilapan yang datang dari diri sendiri...:(

zaman sekolah menenggah mang seronok..apatah lagi bila time2 tu kita dah mula mengenal erti "cinta"
law pun ada di kalangan orang dewasa kata cinta remaja di sekolah menenggah "cinta monyet" walhal mereka pun pernah merasai zaman cinta monyet di zaman sekolah kan..tapi bukan itu sebenarnya yang ku ingin kongsikan...Bila dah zaman remaja nie banyak je pengaruh yang boleh menyebabkan seseorang remaja itu membuat kesilapan...

Cinta zaman remaja,saya pun pernah merasai cinta di awal persekolahan dulu<remaja>
tapi tu lah bak kata orang law kita setia tapi pasangan kita yang sorang x setia mang xakan kekal lah sesuatu hubungan tu kan... oke bermulanya kisah perkenalan diantara dua insan nie <remaja> dah lama2 kenal2 dan akhirnya hubungan persahabatan bertukar menjadi pasangan kekasih <cinta monyet> dah bila bercinta pasti ingin bersua muka kan...so mereka pun membuat satu perjanjian yang mereka berdua akan bertemu di awal cuti persekolahan pada panggal pertama.so detik yang di nanti pun dah tiba,dua orang remaja ini tadi bertemulah dan berjalan2 bak kata orang dewasa <berdating> hehehe.Tapi tu lah kan mcm saya cakap tadi time2 zaman sekolah nie lah banyak sangat dugaan dan syaitan suka lah mangoda.bila dah jumpa sekali mesti nak jumpa lagi kan . .  so pertemuan demi pertemuan telah di atur so akhirnya dua <remaja> tadi hanyut dengan dunia mereka sendiri,dan bila lelaki tu dah bosan ngn si gadis tadi lelaki tu tinggal kan si gadis dan mencari wanita lain...so si gadis remaja tadi bertekad untuk mengubah dirinya untuk berubah dan lebih berhati2 untuk mencari cinta sejati dan suci..tanpa ada "cinta berdasarkan nafsu".dan sigadis <remaja> tersebut bertekad akan membuktikan pada lelaki yang meninggalkan nya.. yang dia boleh berjaya dan boleh melupakan diri si lelaki.. gadis remaja itu pun berkata" ada hikmah di sebalik apa yang berlaku.."


""ALLAH sengaja pertemukan kita dengan orang yang salah agar kita dapat mempelajari akan kesilapan yang telah kita lakkukan dan apa yang telah berlaku membuatkan gadis tersebut insaf dan lebih berhati2 menncari cinta dan  berjanji pada diri sendiri agar tidak menggulangi kesilapan lalu...""





0 comments: