Blogger Backgrounds
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Thursday, 5 July 2012

""ReMaJa yAng nAkAl""



Cerita ini terjadi sewaktu usiaku  berusia 16 tahun <tingkatan 4>,ceritanya bermula apabila sekumpulan remaja bercadang nak picnic kat pandai <pantai kampung jangkit> sekumpulan remaja tersebut tinggal di asrama dan ada yang lain tinggal kat luar..sebab dorang x suka terikat ngn peraturan di asrama..yelah kan di asrama tidak sebebas duduk di luar... budak yang tinggal kat asrama Cuma boleh keluar ke pekan pada hari ahad sahaja.Berbanding dengan pelajar lelaki mereka boleh keluar pada hari jumaat bagi yang muslim sahaja..dan pelajar perempau pada hari ahad sahaja..so hari yang mereka nantikan sudahpun tiba dan mereka pun pergilah meneruskan rancangan yang mereka rancang selama ini..tanpa bertemankan orang yang lebih dewasa daripada mereka dan tanpa pengetahuan warden ..sesampainya di tempat yang ditujukan mereka pun menukar pakaian di kawasan hutan yang tidak dapat dilihat oleh orang lain melainkan mereka yang menukar baju itu sahaja..Dah selesai menukar baju mereka pun pergilah bermandi-manda di pandai waktu  tu air pantai tidaklah terlalu dalam..just dalam2 manja mcm tu<ade lak dlm2 manje ek> J heheheh...tiba-tiba!!! sedang ansyik mandi2 salah seorang dari pada remaja tersebut menjerit di menberitahu kepada kawannya bahawa kakinya terasa seperti di gigit sesuatu..lalu kawan si remaja tadi pun membawa kawan yang terkena gigit tadi naik ke persisiran pantai untuk melihat apa yang telah berlaku sebenarnya..apabila sampai di persisiran pantai..remaja yang digigit binatang tadi kelihatan terlalu pucat dan beberapa rakan lelaki mereka  yang turut serta di picnic tadi membawa rakan mereka ke hospital untuk menerima rawatan..semuanya dah selesai tinggal beberapa remaja sahaja lagi yang tinggal..mereka pun meneruskan niat mereka yang ingin bermandi2 di pantai ..tiba-tiba!! 1 jeritan lagi kedengaran..””dah sudah nie kejadian ape lagi nie??”” . . !! marah seorang daripada rakan mereka..Tiba2 kawan lelaki mereka mengangkat rakan mereka yang sorang lagi..remaja yang marah tadi pun bergegas menuju ke tempat rakan mereka yang menjerit sambil menangis teresak2..LAr rupa2 budak tu terpijak paku so ape lgi nasib baik ade gak kawan lelaki mereka yang tinggal membawa rakan mereka yang terpijak paku tadi ke hospital..dengan berlakunya dua kejadian ini mereka pun mengemas barang2  makanan  mereka untuk menyusul rakan2 mereka yang kini berada di hospital.. ..dah mcm dalam cerita filem lak..masing2 berkejar2ran di antara satu ngn lain..ada yg menungang motor dan ade yg lain naik kereta . .masing2 mengejar2 di antara 1 ngn yang lain untuk melihat sendiri keadaan rakan mereka yg berada di hospital..sesampainya mereka di hospital..mereka pun terus meluru masuk ke  “ICU” untuk mencari rakan2 mereka..rupa2nya rakan yang di cari sudah keluar di kawasan menunggu..hahahah..aLhamdulillah rakan2 mereka selamat..tapi!! cerita nie bukan terhenti setakat nie je...nantikan sanbungan cerita “kisah remaja-remaja  yang nakal 


0 comments: