Blogger Backgrounds
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Monday, 22 October 2012

:::wAjAH:::

ALLAH tA'aLa tidak mencipta wajah aku persis mama dan bapa semata atas alasan saintifik.Aku percaya wajah aku dilukis sebegini supaya setiap kali aku merenung cermin aku nampak wajah mama dan bapa.Lalu tidak kira kemana aku pergi dan manusia apa aku jadi aku membawa mama dan bapa bersama...

Dan bila kita semakin tua,wajah kita semakin iras ibu bapa,kerana pada waktu itu mereka mungkin sudah tiada dan ALLAH  tahu kita rindu,kita perlu lihat wajah mereka.

seperti aku yang kini sudah tidak mempunyai bapa dan sentiasa merindui akan wajahnya..namun apabila ku lihat kembali wajah ku di cermin terserlah sedikit akan wajah bapaku dan ibu ku..

Saturday, 20 October 2012

"" hAtI ""



 
 
TUHAN telah memberikan kita sekeping yang perlu kita jaga dengan sebaik2 yang mungkin..
hati ini sangat sensetif ada kalanya ia merasa gembira dan ada kalanya ia merasa sangat2 sedih..
terpulang pada individu itu sendiri untuk menjaganya dengan sebaik-baiknya atau  sebaliknya..
hati ini mampu untuk menyimpan baik dan buruk jika buruk niat kita  maka buruk lah hati kita dan jika baik niat kita maka baik jugalah hati kita..

hati ini banyak menyembunyikan seribu satu rahsia dalam diri sesorang itu..
kekadang kita sering  tersenyum..dan bergembira tapi orang lain tidak merasai apa yang ada di hati kita sedih,kecewa,marah dan sebagainya...

kekadang orang lain xpandai nak menjaga hati ini sehinggakan hati ini merajuk,bersedih dan kecewa akan sikap mereka yang tidak pandai nak menghargai hati..

bila hati dah di lukai sukar bagi kita untuk...mengubati kelukaan hati ini..
kekadang kita sendiri tidak mampu untuk merawat luka di hati orang lain ini kan pula luka diri hati kita,... 

:::jagalah hati jangan dilukai hati nya..::
::kerana sekeping hati boleh membuatkan kita rasa bahagia dan kecewa..::




Friday, 12 October 2012

7 FakTa mEngEnA! iZaRa a!sHah



IZARA AISHAH sapew xknal ngn izara aishah sebut jew nama izara aishah dimna2 jew semua orang pasti kenal dye... Izara nie dah semakin terkenal ngn lakonan dan yang terbaru izara telah menjadi duta pada beberapa produk yang cukup popular.Okey aku malas nak panjangkan lgi cerita so aku nak bgi taw kat korg semua tentang 7 fakta Izara Aishah  nie..

1) Izara sebenarnya lebih berminat pada dunia tarian  berbanding lakonan.Kalau nak tau izara nie mengetahui banyak jenis2 tarian yang dye sendiri belajar,bila dye dah di beri peluang berlakon,izara pun mengambilnya kerana lakonan merupakan pilihan kedua selepas bidang tarian.

2) izara nie lak x gemar memakai selipar yang flat.Jika terpakai,izara akan berasa pelik dan tidak selesa.Nasib baik zaman sekarang sudah wedges.Banyak sikit pilihan kasut untuk izara pakai.

3) Izara pernah belajar Muay Thai ketika berumur 16 tahun.Sayangnya aktiviti tersebut telah terhenti akibat tiada masa untuk ke GYM.Berkemungkinan besar Izara akan aktif ber"Muay Thai" semula di masa akan datang.Jadi hti-hati kalau berjumpa izara.Takut di "Muay Thai"kannya nati.

4) Izara tidak boleh bawa motor.Izara pernah bawak sekali dan akhirnya kena langgar di depan rumah.Akibat izara tak boleh jalan dan terpaksa guna tongkat.Kini Izara fobia dengan motor.Jadi kalau nak ajak dating,pastikan anda ada kereta.

5) Izara tidak boleh minum air kosong atau pun air mineral (ini bahaya,sila jangan tiru).Air yang diminum oleh izara kena ada warna.Paling peliknya si izara nie,jika minum air suam dia akan terasa nak muntah.Tambah memelikkan apabila izara minum milo dia x boleh tidur.Namun kalau minum kopi akan terus mengantuk.Misteri sungguhkan..?

6) sehingga hari ini izara menari setiap hari.Bila sedih happy,penat,stress atau ada problem,izara akan menari sampai tak boleh bangun.ini ialah salah satu cara untuk izara lepaskan segala tekanan.Senang cerita menari ialah passion izara.

7) dan fakta yang paling menarinya ialah.rambut izara sebenarnya kerinting macam maggi.

hahahaha...lawak n pelik2 r izara nie... nie adalah orang kedua yang aku rasa pelik sbb langsung x blh minun air masak...





Monday, 8 October 2012

Gad!s kOrEa cAnt!k kErAnA pEmbEdAhAn pLasT!k?bOtoX!

pembedahan plastik or pasang botox nie bukan lah satu perkataan yang baru kita semua dgr,,, rasew nya dah selalu sgt.. walaupun kekadang ianya boleh membawa kepada sesuatu yang buruk pada diri sendiri...kekadang pembedahan plastik nie adew yg berjaya n adew yg x berjaya...namun adew  gak yang nak bt pembedahan plastik walaupun adew yg dah taw yg mereka perlu mgmbil risiko. oke aku nak bgi tngok  kat korg semua satu gmbr awex koea yg bt pembedahan plastik..


sebelum pembedahan plastik



proses pembedahan plastik 
















selepas proses pembedahan plastik

Thursday, 4 October 2012

b!lA sUaM! kAk! UgUt

oke hari nie aku bosan sgt2... so nak xnk aku buka tv,memandangkn siaran tv kat umah aku sekang nie <kat hostel> just dpt tv3 n yg sama ngn nya.....


aku pun  just tgok tv3 oke fine siarang yang tengah berlangsung sekang WANITA HARI INI tapi tajuk tuk hari nie nmpk mcm menari ... iaitu BILA SUAMI KAKI UGUT erm...mcm aku dgr dari pengalaman orang yang adew call dorg tadi adew yg x layang ngn baik,adew yg xpernah bgi nafkah batin dan sebagainya...

oke sebenarnya aku nk kongsikan satu citer nie.. 

suami:.. syg aku nak koe balik esok tepat2 jam10 tepat  kalau kau x koe x blik dan dtg lmbt aku akan cerai kan koe ngn talak 3...

keesokan harinya... dengan keadaan terkejar2 tepat2 jam6 pagi s'isteripun bergerak dari kg.Dan tepat2 jam10 pgi s'isteri yang dalam keadaan penat dan nafas yg x teratur terus bertanyakan pada suaminya...

isteri:... kenapa abg bt mcm nie..??

suami:... sajew nak tgok sama ada syg,syg kat abg ker x...

pada suami di luar sana jgn lah sesekali bt mcm nie kat isteri ek... jika di dalam perjalanan si isteri tersebut kemalangan,anda (suami) boleh sabitkn sebagai pembunuh...

kisah yg aku kongsikan nie tiada kaitan ngn orang hidup tau pun dah mati.....